@article { author = {فیض, داود and شرفی, وحید and آقایی, هادی and محمدیاری, زهره}, title = {}, journal = {Defense Policy}, volume = {25}, number = {96}, pages = {-}, year = {2016}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {1025-5087}, eissn = {2654-4971}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی نقش تبلیغات بر دشمن‎شناسی در بین اقشار مردم (موردپژوهی: شهر تهران)}, abstract_fa = {هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تأثیرگذاری تبلیغات بر دشمن‎شناسی در میان شهروندان شهر تهران می‌باشد. روش تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع روش توصیفی – همبستگی و مبتنی بر معادلات ساختاری و از نظر گردآوری اطلاعات پیمایشی (میدانی) است. جامعه آماری تحقیق حاضر شهروندان شهر تهران می‌باشند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 384 نفر و بر اساس روش نمونه‌گیری خوشه‎ای برای نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد می‌باشد که روایی آن توسط اساتید خبره و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از معادلات ساختاری با استفاده از نرم‎افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج نشان دادن که تبلیغات محیطی، تبلیغات رسانه‎ای و تبلیغات ویروسی بر دشمن‎شناسی در بین شهروندان شهر تهران تأثیر معناداری دارند. هم‎چنین تبلیغات محیطی با ضریب تأثیر (82/0) بیش‎ترین تأثیر را بر دشمن‎شناسی دارد.}, keywords_fa = {دشمن‎شناسی,تبلیغات,تبلیغات محیطی,تبلیغات رسانه‎ای,تبلیغات ویروسی}, url = {https://dpj.ihu.ac.ir/article_203287.html}, eprint = {https://dpj.ihu.ac.ir/article_203287_2221e7311ed397b4e015b73c5b2295f0.pdf} }