1
تهران، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، دانشکده فرهنگی و علوم اجتماعی
2
اتوبان شهیدبابایی- دانشگاه جامع امام حسین (علیه السلام)- دانشکده علوم اجتماعی- مرکز مدیریت بحران
چکیده
این پژوهش به مطالعه و بررسی رابطهی رسانهها و سیاست بهطور کلی و رسانهها و سیاست خارجی بهصورت محوری پرداخته است. بحث اصلی بر رابطهی رسانهها و سیاست خارجی آمریکا پس از حادثهی 11 سپتامبر متمرکز بوده، بهطور خاص عملکرد رسانههای خبری جهانی در حادثهی 11 سپتامبر و حوادث پس از آن همچنین بررسی ابعاد رسانهای حادثهی 11 سپتامبر را بررسی میکند. سؤال اصلی اینگونه طرح میشود که "رسانههای بزرگ جهانی چگونه زمینهی ذهنی مداخلهی آمریکا در خاورمیانه را فراهم کردند؟" در پاسخ به این سؤال فرضیهی تحقیق این است که "عملکرد رسانههای خبری جهانی باعث زمینهسازی افکار عمومی جهانی برای مداخلهی مستقیم آمریکا در خاورمیانه شد. برای آزمون این فرضیه سه رسانهی بینالمللی شامل شبکهی تلویزیونی سی.ان.ان، رادیو بی.بی.سیِ فارسی و روزنامهی نیویورکتایمز بهصورت مطالعهی موردی برگزیده شدند؛ سپس اخبار منتشر شده از سوی آنها در چهار مقطع زمانی با روش تحلیل محتوای کمی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر این اساس، در نتیجهگیری تحقیق میتوان گفت: نوعی رابطهی معنادار بین عملکرد رسانههای خبری جهانی و سیاست خارجی آمریکا پس از 11 سپتامبر (مداخله) در خاورمیانه برقرار است.
حسینی, سید عبدالرضا, مرادی, حجتالله, & حسینی, سید محمدحامد. (1393). نقش رسانههای جهانی در سیاست خارجی آمریکا پس از واقعهی 11 سپتامبر. سیاست دفاعی, 22(87), -.
MLA
سید عبدالرضا حسینی; حجتالله مرادی; سید محمدحامد حسینی. "نقش رسانههای جهانی در سیاست خارجی آمریکا پس از واقعهی 11 سپتامبر", سیاست دفاعی, 22, 87, 1393, -.
HARVARD
حسینی, سید عبدالرضا, مرادی, حجتالله, حسینی, سید محمدحامد. (1393). 'نقش رسانههای جهانی در سیاست خارجی آمریکا پس از واقعهی 11 سپتامبر', سیاست دفاعی, 22(87), pp. -.
VANCOUVER
حسینی, سید عبدالرضا, مرادی, حجتالله, حسینی, سید محمدحامد. نقش رسانههای جهانی در سیاست خارجی آمریکا پس از واقعهی 11 سپتامبر. سیاست دفاعی, 1393; 22(87): -.