هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تأثیرگذاری تبلیغات بر دشمنشناسی در میان شهروندان شهر تهران میباشد. روش تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع روش توصیفی – همبستگی و مبتنی بر معادلات ساختاری و از نظر گردآوری اطلاعات پیمایشی (میدانی) است. جامعه آماری تحقیق حاضر شهروندان شهر تهران میباشند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 384 نفر و بر اساس روش نمونهگیری خوشهای برای نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد میباشد که روایی آن توسط اساتید خبره و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار لیزرل استفاده شده است. نتایج نشان دادن که تبلیغات محیطی، تبلیغات رسانهای و تبلیغات ویروسی بر دشمنشناسی در بین شهروندان شهر تهران تأثیر معناداری دارند. همچنین تبلیغات محیطی با ضریب تأثیر (82/0) بیشترین تأثیر را بر دشمنشناسی دارد.
فیض, داود, شرفی, وحید, آقایی, هادی, & محمدیاری, زهره. (1395). بررسی نقش تبلیغات بر دشمنشناسی در بین اقشار مردم (موردپژوهی: شهر تهران). سیاست دفاعی, 25(96), -.
MLA
داود فیض; وحید شرفی; هادی آقایی; زهره محمدیاری. "بررسی نقش تبلیغات بر دشمنشناسی در بین اقشار مردم (موردپژوهی: شهر تهران)", سیاست دفاعی, 25, 96, 1395, -.
HARVARD
فیض, داود, شرفی, وحید, آقایی, هادی, محمدیاری, زهره. (1395). 'بررسی نقش تبلیغات بر دشمنشناسی در بین اقشار مردم (موردپژوهی: شهر تهران)', سیاست دفاعی, 25(96), pp. -.
VANCOUVER
فیض, داود, شرفی, وحید, آقایی, هادی, محمدیاری, زهره. بررسی نقش تبلیغات بر دشمنشناسی در بین اقشار مردم (موردپژوهی: شهر تهران). سیاست دفاعی, 1395; 25(96): -.